// Kau Untukku ♥
Disclaimer


Hello Peeps !Assalamualaikum,I'm Fikriyah Aqilah, Welcome to my territory. You've dropped in my space. Be nice here and copycats not allowed. Please respect me and I'll respect you. Don't copy anything here without my permission. Thank you :)


Back to entry
Meet the owner
Exchange links


Chatzone

Rasulullah bersabda,'Dunia ini adalah perhiasan, dan sebaik-baik perhiasan adalah wanita solehah'. (HR Muslim).





Credits

Template is made by PiKevin.
The basscode is taking from Ainabillah Shafie. Thanks to We ♥ It for the amazing picture. And also a big applause to Rainboee for his beautiful colour code.


All rights reserved ® FIKRIYAH AQILAH 2013.


Perempuan Dan Aurat :)
Sunday, August 11, 2013 , 7:56 AM , 0 Comment[s]


Perempuan dan Aurat tidak boleh dipisahkan..
Zaman sekarang ni Senang nak cari perempuan yang pakai tudung tapi susah nak cari perempuan yang menutup aurat..


Sebagai seorang muslimah, perlu diketahui bahawa kewajipan menutup aurat adalah wajib bagi mereka yang telah baligh. Aurat wanita adalah seluruh tubuhnya kecuali muka dan dua tapak tangan. Berikut adalah dalil dari Al-Quran sebagai panduan kita bersama.


"Wahai Nabi, suruhlah isteri-isterimu dan anak-anak perempuanmu serta perempuan-perempuan yang beriman, supaya melabuhkan pakaiannya bagi menutup seluruh tubuhnya (semasa mereka keluar); cara yang demikian lebih sesuai untuk mereka dikenal (sebagai perempuan yang baik-baik) maka dengan itu mereka tidak diganggu. Dan (ingatlah) Allah adalah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani." (Surah Al-Ahzab:59)


Pernah terbaca lelaki sendiri yang menulis Lelaki suka awek yang dedah aurat tapi tak pula nak jadikan awek tu sebagai zaujah. Asal? Ala. Sebab nafsu je. Korang perempuan, nampak?Perempuan yg cantik & comel selalu dijadikan calon Girlfriend oleh lelaki But Perempuan yg menutup aurat pasti menjadi pilihan menjadi isteri. Sedar lah wahai perempuan yang tak menutup aurat ni. Kamu akan menjadi lebih membosankan kerana aurat kamu sudah dilihat oleh orang lain.


Wahai muslimah ketahuilah "Selangkah anak perempuan keluar dari rumah tanpa menutup aurat, maka selangkah juga ayahnya itu hampir ke neraka. #naudzubillahimindzalik
Anak perempuan adalah tanggungjawab ayah. Kesian dekat ayah? jagalah aurat . jagalah sikap . jadi anak yang solehah . ringankan beban dia :)


Perempuan biarlah cantik kerana Menutup Aurat . Menawan kerana Sopan . Comel kerana Senyuman . Memikat kerana Iman dan Hebat kerana Kuat :) Lelaki yang berIman lebih suka Perempuan yang menutup aurat mengelakkan menjadi perhatian Lelaki. Bukan menarik perhatian.. Peluh yang mengalir dari seorang Perempuan yang menutup aurat adalah bukti hebatnya cinta diorang terhadap Allah walaupun panas.

Lelaki Tak Segan Bila Duduk Rapat Dgn Perempuan Seksi. Tapi Lelaki Akan Berasa Segan Bila Duduk Rapat Dgn Perempuan Yg Menutup Aurat.. Mata lelaki ni tak boleh jaga bila nampak perempuan cantik. DearKaumHawa , Jaga Aurat kamu. Kesian kat dia orang :'(

Fitrah perempuan sukakan kecantikan , tapi jangan sampai jadi fitnah.. Dahulukan aurat sebelum fashion.. Ingat , dirimu terlalu berharga.. Perempuan semua cantik. Cantik lagi yang menutup aurat dan jaga pergaulan. Tidak kiralah HODOH atau CANTIK seseorang perempuan itu. Jika namanya aurat, harus ditutup :) Tutuplah aurat. Step by step pun tak apalah. Asalkan tutup. Kesian kat para lelaki nun.Aurat seorang muslimah adalah maruahnya. Semakin banyak auratnya terdedah, semakin murahlah maruah dirinya. Please care your aurat :')


Dear sisters , i’m still learning to be a good muslimah. but i want you to learn Islam with me too ^^ still have a lot of things to learn to be a good muslimah. I hope, my Life become much better than before. Wanna learn a lot about Islam. Change myself to be a good muslimah. Insyallah. Amenn :)


DearKaumHawa, Hijab make you beautiful and hijab make your heart cool. Thanks to Allah because Allah give you and me hidayah for berhijab. Alhamdulillah :')  Protect your aurat , cover your aurat. Love yourself. Pfft,, it’s an obligaaaatioooon ! Assalamualaikum