// Kau Untukku ♥
Disclaimer


Hello Peeps !Assalamualaikum,I'm Fikriyah Aqilah, Welcome to my territory. You've dropped in my space. Be nice here and copycats not allowed. Please respect me and I'll respect you. Don't copy anything here without my permission. Thank you :)


Back to entry
Meet the owner
Exchange links


Chatzone

Rasulullah bersabda,'Dunia ini adalah perhiasan, dan sebaik-baik perhiasan adalah wanita solehah'. (HR Muslim).





Credits

Template is made by PiKevin.
The basscode is taking from Ainabillah Shafie. Thanks to We ♥ It for the amazing picture. And also a big applause to Rainboee for his beautiful colour code.


All rights reserved ® FIKRIYAH AQILAH 2013.


Setiap Masalah ade Penyelesaiannya :)
Friday, March 16, 2012 , 2:10 AM , 0 Comment[s]
♥Setiap Masalah ade Penyelesaiannya♥
sume orang cakap macam tuu kan ?
tapi ade betol nye , tak susah mane pun , kite mesti banyak bersabar..


Ada kala hati berbelah bagi memilih satu antara dua. Serba serbi dirasakan tidak kena saat diri yang perlu membuat keputusan yang akhirnya membawa kepada penyelesaian.




Hati juga tersepit di saat kita buntu memikirkan jalan keluar daripda sesuatu perkara yang menghimpit. Tidak tahu arah mana yang hendak dituju, apa yang harus dilakukan dan bagaimana caranya. Jika semua ini berlegar dalam diri anda, apa yang harus kita lakukan? Kepada siapa harus kita mengadu selepas diri benar-benar buntu?


Ya, kepada DIA, kepada Allah yang sentiasa menanti, menunggu hamba-Nya meminta, berdoa kepada-Nya.Dirikanlah solat sunat istikharah pada 2/3 malam bagi memohon petunjuk daripada Allah.








“Ya Allah, aku memohon petunjuk daripadaMu dengan ilmuMu dan aku memohon ketentuan daripadaMu dengan kekuasaanMu dan aku memohon daripadaMu akan limpah kurniaanMu yang besar. Sesungguhnya Engkau Maha Berkuasa sedangkan aku tidak berkuasa dan Engkau Maha Mengetahui sedangkan aku tidak mengetahui dan Engkaulah Yang Maha Mengetahu segala perkara yang ghaib. Ya Allah, seandainya Engkau mengetahui bahawasanya urusan ini (sebutkan..) adalah baik bagiku pada agamaku, kehidupanku dan kesudahan urusanku sama ada cepat atau lambat, takdirkanlah ia bagiku dan permudahkanlah serta berkatlah bagiku padanya da seandainya Engkau mengetahui bahawa urusan ini (sebutkan..) mendatangkan keburukan bagiku pada agamaku, kehidupanku dan kesudahan urusanku sama ada cepat atau lambat, maka jauhkanlah aku daripadanya dan takdirkanlah kebaikan untukku dalam sebarang keadaan sekalipun kemudian redhailah aku dengannya”.


(sebutkan urusan yang dimaksudkan di tempat yang bertitik).










Alhamdulillah , Allah mempermudahkan urusanku,,
♥Seandainya Kau catatkan dia milikku, satukanlah hatinya dgn hatiku♥
AMIN